måndag 5 mars 2012

Användningen av RSS

RSS har jag använt lite grann under en tid, med betoning på lite. Det är oftast så att jag glömmer av att titta på den. Jag har samlat en del prenumerationer på framför allt bloggar som jag följer från andra geografilärare inom IB, samt nyhetssajter och andra sajter såsom t ex. Worldwatch Institute som för övrigt är en väldigt bra sajt om man är intresserad av omvärldsfrågor. Jag förstår poängen med det, att försöka ordna upp det oerhörda flödet av olika källor som finns och låta informationen komma till dig istället för tvärtom Jag använder Google Reader som jag har en uppfattning av är en bra sajt att organisera RSS-flöden, men om jag ska vara helt ärlig så ser den lite tråkig ut. Jag tycker att jag får in flöden som lite för ofta inte riktigt passar in på det jag är intresserad av, men det kan vara så att jag är för dålig på att organisera flödet och förfina sökningarna. Jag tror att när jag fått lite mer vana av att hantera den så är den säkert nyttig och användbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar